“Wie durft te verdwalen, vindt nieuwe wegen” – Erasmus
Spring Instituut is samen met ROC Mondriaan de eerste school voor e-learning in Nederland. Dat is wat Marcel Miltenburg, directeur-eigenaar van Spring, al voor elkaar heeft gekregen en daar is hij trots op. Waar veel scholen met wet- en regelgeving worstelen en meer onderwijstijd moeten maken, heeft Spring de kansen opgezocht en het anders gedaan. Mensontwikkeling staat écht centraal en dat bewijst Marcel met zijn aanpak in bedrijfsopleidingenland. Met zijn ideeën en team heeft hij wellicht zelfs de tools in handen om de onderwijssector te veranderen, net zoals Steve Jobs dat met Apple in de technologische sector deed. Of om deze te verbeteren in ieder geval, zo blijkt uit zijn meer dan tevreden klanten. Dat er al volop beweging is in het onderwijs, met onder andere MOOC’s, e-learning en zelfs big data, beschreef ik al eerder. Maar sommige vernieuwers zoals Marcel verdienen hun eigen podium en spotlights.
Bij Spring worden met de ‘lekker leren in de praktijk’-aanpak voor een grote groep mensen de drempels tot leren verlaagd. En worden mensen op vrijwel ieder niveau naar grotere hoogtes gebracht. Daar plukken klanten als Sacha, H&M en Coop Supermarkten de vruchten al van. Het geheim: het begint met luisteren.
Wat kunnen we leren van de aanpak van Spring? In deze blog deelt Marcel zijn inzichten. De rol van marketing hierin? Geen dure marketingcampagnes, maar merkwerkers maken van medewerkers. Met een gedegen contentmarketingstrategie en geholpen door de inzet van social media. “Show, don’t tell”, is het bescheiden devies.
Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts.nl. Klik hier om verder te lezen