Zijn praktische gids over het ontdekken van je Why
Je haat hem of je houdt van hem: Simon Sinek, de bedenker van de Golden Circle-theorie. De meningen over of het klopt wat Sinek beweert, lopen sterk uiteen. Critici vinden dat hij vooral terugkijkt op successen en ze dan relateert aan zijn theorie, dat zijn theorie zweverig en ongrijpbaar is en dat het niet bewezen wordt wat hij zegt. Succesvolle organisaties als Virgin en Tesla zweren erbij. Ook Nederlands bekendste voorbeeld van een sterke Why, Tony’s Chocolonely, (samen maken we 100 procent slaafvrij de norm in chocolade) is fan.
Wat je ook van hem vindt: duidelijke en eenduidige handvatten over hoe te komen tot een inspirerende en overtuigende Why ontbraken. Tot nu, want in zijn laatste boek Vind je Waarom deelt Sinek hoe je je bestaansrecht of hogere doel kunt ontdekken.
Voor je bedrijf of voor jou persoonlijk, al is je Waarom voor beide volgens Sinek identiek. Dit boek schreef hij daarom samen met twee medewerkers, wiens Waarom erop gericht is om juist dit Hoe te belichten. In deze blogpost een samenvatting.
Deze blog werd eerder gepubliceerd op Marketingfacts.nl. Lees verder
Credits afbeelding: Ian Crowter, licentie: CC BY-NC-SA (Niet-commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)