Attractieland Toverland: gelukservaringen creëren met de kracht van magie


Recent interviewde ik Pieter Huijsmans, hoofd marketing en sinds kort ook commercieel directeur van Attractiepark Toverland over hoe zij hun missie en visie zeer succesvol in de praktijk brengen. 8 juni a.s. vindt de  volgende ‘NIMA Zuid Inspireert’-sessie plaats in het park. Dan nemen algemeen directeur Caroline Kortooms en Pieter Cornelis, lecturer theme parks concepting & marketing, ons mee in hun verhalen over gastervaring en gastbeleving. En natuurlijk kan een rondje in een attractie niet ontbreken en sluiten we af met een bourgondische barbecue. Er zijn nog plaatsen beschikbaar.

Attractieland Toverland: gelukservaringen creëren met de kracht van magie

Een interview met commercieel directeur Pieter Huijsmans

Pieter Huijsmans, attractiepark Toverland

 

‘Leukste uitje van Nederland’ (2012) volgens de ANWB, ‘Beste attractiepark van Nederland’, aldus Zoover en een ‘GfK Out of Home Formule Award’ in de categorie ‘Leisure’ in 2014. Een Net Promotor Score van +64 (maart 2016), een gastwaardering van 8,7 voor gastvrijheid, beleving en de prijs-kwaliteitverhouding; zelfs tijdens de drukste maanden van het jaar. Prachtige scores voor Attractiepark Toverland in Sevenum. Helaas werd de shortlist van de Dutch Marketing Awards voor ‘Marketing Company of the year’ net niet gehaald, maar hoe zorgt Pieter Huijsmans, verantwoordelijk voor marketing en sinds kort ook commercieel directeur, er voor dat steeds meer gasten uit België en Duitsland de weg naar Noord-Limburg weten te vinden? In aanloop naar de NIMA Zuid Inspireert!’-sessie op 8 juni aaanstaande in Toverland, een interview met een bevlogen ‘gans’.

Ganzenleiderschap

De echte magie van Toverland wordt volgens Huijsmans verzorgt door de bezieling en het eigenaarschap van de medewerkers. Zij creëren de gelukservaringen in dit familiebedrijf, dat dit jaar haar vijftiende verjaardag viert. Hoe doen ze dat? “Om de visie ‘het creëren van gelukservaringen’ door te vertalen naar alle lagen van de organisatie, maakt Toverland gebruik van ganzenleiderschap.” “We geloven in ganzenleiderschap: ganzen vliegen in een V-formatie. Zodra de voorste gans moe begint te worden, sluit deze achter aan en neemt een andere gans de koppositie over. Kortom: we doen dit met zijn allen, alle Toverlanders samen”, aldus Huijsmans. “We zijn als medewerkers continu bezig met het overtreffen van verwachtingen en het uitdragen van onze visie.”

Ganzenleiderschapsmodel bij Attractiepark Toverland

Ganzenleiderschapsmodel bij Attractiepark Toverland

Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts. Lees daar verder.

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s