Beslissen of besluiten
Soms schrijf je iets en twijfel je of het wel aansluit bij de wensen van de lezers. Dat gevoel heb ik niet vaak, (want uiteraard doe je je uiterste best om dat te voorkomen) maar bij onderstaande column voor Cobouw had ik dat gevoel wel. Ik werd dan ook verrast door het aantal reacties en retweets, juist op deze column die woensdag 17 februari jl. online kwam en donderdag 18 februari jl. verscheen in het dagblad voor de bouw. Leuk vind ik dat!
Een paar jaar geleden waren we toe aan een nieuwe huisstijl, website en documentatie bij Berkvens. Dus schreven we een pitch uit. Enkele partijen werden uitgenodigd en op een ochtend kregen we achtereenvolgens de wilde plannen en creatieve ideeën gepresenteerd van drie verschillende reclamebureaus die we hiervoor hadden uitgenodigd.
Aangezien we maar één huisstijl, website en documentatielijn nodig hadden, vielen er twee partijen af. Jammer voor hen. En zonde ook. Van hun indrukwekkende moodboards, energie, tijd en dus geld. In de bouw werkt het natuurlijk net zo. Je schrijft een pitch uit in de vorm van een tender en tig partijen doen meer dan hun stinkende best om de opdrachtgever te verrassen.