Over Marieke

‘You don’t have to be great to start, you have to start to be great!’

Waarom ik doe wat ik doe
Marieke Heesakkers
‘Duurzaam verbinden’ en met marketingpassie waarde toevoegen, dat is wat ik wil, maar vooral B2B zakendoen met ménsen. Ik wil impact hebben en inspireren: onze ontmoeting of samenwerking blijf jij je herinneren.

Kernwaarden
Mijn kernwaarden zijn verbondenheid, enthousiasme, positiviteit en groei.

Het Tijdschrift voor Marketing vereerde me met de 31e plek in de top 100 van Beste Marketeers van Nederland, in maart 2015.

Marieke Heesakkers Marketing Impact
Als zelfstandig ondernemer adviseer ik B2B-bedrijven strategisch op het gebied van thought leadership, content marketing (strategie) en inbound marketing. Ook geef ik masterclasses en workshops over thought leadership, content marketing (strategie) en inbound marketing. Een duurzame marketingstrategie leidt tot minder kosten en meer resultaat. Niet alleen in euro’s. De klant raken in zijn hoofd en in zijn hart voor een langdurige waardevolle relatie staan centraal. Niet alleen tevreden, maar ook loyale klanten. Winst in euro’s is altijd een resultaat en nooit het doel.

Verder blog ik o.a. voor Marketingfacts.nl en Bouwkennisblog.nl en schrijf ik columns voor Cobouw.  Ook maak ik deel uit van het bestuur van NIMA regio Zuid.

Als NIMA Senior Marketing Professional ben ik (parttime) werkzaam als Marketing Manager bij Berkvens Deursystemen en Limburgia Utiliteitsdeuren.

Lees hier de interviews die ik gaf aan Frankwatching (via Webs, juni 2016), BouwKennis Kwartaalvisie (mei 2016) Webs (juni 2015), BouwKennis Kwartaalvisie (mei 2014), aan het NIMA en Inbound Industry.

Spreker
Je kunt me boeken als spreker over B2B, inbound marketing, content marketing (strategie) en (zakelijk) bloggen. Maar ook over hoe je (als vrouw/in de bouw) het verschil kunt maken en waarde toevoegt aan je organisatie als marketeer én hoe je van je medewerkers ambassadeurs maakt.

Reacties vanuit het publiek:

  • Spreker MCB Kennisdag, MCB Valkenswaard, 23 februari 2017
    “Marieke, heel fijn dat je jouw verhaal wilde delen! Het was inspirerend en vol passie.”
  • Spreker iDDD Bijeenkomst Entrepeneurs of Life, Castricum, 1 februari 2017
    “Ik vond het heel prettig om naar je te luisteren. Je hebt veel kennis van zaken zonder te pretenderen de waarheid in pacht te hebben waardoor er ruimte overblijft voor invulling en ‘onderzoeken’ (..).Met je warme persoonlijkheid geef je gedegen adviezen, tips en inspiratie. Dank daarvoor!”
  • Spreker Digital Future of B2B 2016, High Tech Campus Eindhoven, 28 juni 2016
    “Wat een enthousiast en heerlijk mensenlijk verhaal! Zeer inspirerend!”
  • Spreker Webs kennissessie Write a blog or Writer’s block, Webs Eindhoven, 21 april 2016
    “Genoten van een kennisintensieve sessie. Met heel veel plannen weer terug naar huis.”
  • Spreker seminar Klanten Vinden en Klanten Binden, Tilburg 14 april 2016
    “Een prachtige praktijkcase die laat zien dat Inbound Marketing niet moeilijk hoeft te zijn en tot echte resultaten leidt.”
  • Spreker ‘NIMA Zuid Inspireert’, nov. 2015 bij Berkvens Deursystemen / Limburgia Utiliteitsdeuren in Someren:
    “Gedreven en enthousiast, helpt Berkvens nieuwe (online) wegen inslaan”
    “Goed dat niet alleen successen werden gemeld, maar ook waar je zoal tegenaan loopt als je wat anders wilt proberen.”
    “Hoe authentiek en enthousiast kan een spreker zijn? En dan ook nog relevant! Topmarketeer!”
    “Kennis van zaken. Overtuiging mbt de aanpak. Zeer sympathieke manier van presenteren.” 
  • Spreker PIM Online – Workshop Inbound Marketing, okt. 2015 bij Blinker in Zoetermeer:
    “Leuke inspirerende sessie over inbound”
    “Bedankt voor je enthousiasme en heldere presentatie!”
  • Spreker BrandedU – The Path to Succesful Branding, sept. 2015 Amsterdam, Hotel Droog:
    “Wat een positieve en enthousiaste talk!”
    “Stoer wijf, die Marieke!”
    “Vrouw met ballen!”
  • Spreker The Digital Future of B2B, juni 2015 op HTC in Eindhoven:
    “Inhoud was raak, performance was eerlijk en boeiend! Top Marieke!”
    “Begrijpelijke insights op Digital future of B2B @maartenvernooij @Marieke002 @SvaughanInbound. Met gezond verstand aan de slag;)

    “Knap hoe @Marieke002 erin is geslaagd de online strategie van @LimburgiaDeuren succesvol in praktijk te brengen. Inspirerend voor MKB
  • Docent Masterclass Inbound Marketing, juni 2015 in Zaltbommel:
    “Wat een enthousiaste presentatie over inbound marketing!”
    “Veel opgestoken vandaag, dank voor de inspiratie!”
  • Spreker Next Marketing, juni 2015 in Veenendaal:
    “Een bijzonder inspirerende sessie gezien van Marieke, met een realistische  marketingbenadering voor de kleinere marketingafdeling!”
  • “Dank voor de fijne reminder tussen alle content geweld dat het gewoon gaat om klanten gelukkig maken, eenvoud en fun!”
    “Goede presentatie, je mag heel trots zijn op jezelf, wij hebben genoten van je goede verhaal”
    “Ik werd blij van je presentatie vanmiddag! Echt veel inspiratie.”
  • Spreker kick off Women in Marketing, april 2015 in Amsterdam:
    “Mooie presentatie, veel enthousiasme, maakt vrolijk. Goed verhaal.”
    “Leuk om te horen uit een werkveld waar ik normaal niet mee in aanraking kom.”
  • Docent Masterclass Inbound Marketing Inbound Industry, november 2014 in Veldhoven: 
    “Fijne manier van presenteren, goede inhoud.”
    “Persoonlijk, helder en aansprekend.”
  • Docent Masterclass Inbound Marketing Inbound Industry, juni 2014 in Veldhoven:
    “Inspirerend verhaal, geeft nieuwe inzichten.”
    “Lekker authentiek, nuchter en concreet.”
    “Leuk praktijkverhaal met mooie resultaten.”
  • Spreker NIMA Contentmarketing Masterclass, mei 2014 in Amsterdam:
    “Erg enthousiast en passievol verhaal.”
    “Leuke case en gepassioneerd verhaal.”
    “Vooral haar enthousiasme werkt aanstekelijk.”

Boek
In het boek dat ik aan het schrijven ben: ‘gouden cirkels – best practices uit het MKB’ verzamel ik MKB-organisaties die (bewust of onbewust) werken volgens Simon Sinek’s ‘golden circle’-principe. Weten waarom je doet wat je doet, (iets dat niet bedacht wordt of een ‘marketingding’ is, maar al aanwezig is binnen iedere organisatie) geeft richting aan. Wil je dat ik je help deze richting duidelijk te krijgen binnen jouw organisatie? Neem dan contact met me op.

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s