Welke rol speelt (nieuwe) marketing in het onderwijs?


“Educatie is het krachtigste wapen dat we kunnen gebruiken om de wereld te veranderen”  Nelson Mandela

blog_onderwijs_iPad_boeken

Het veranderende medialandschap heeft net als op andere semi-overheidsinstellingen ook op het onderwijs een grote invloed. In deze blog (in een serie van twee) het dynamische werkveld van de Nederlandse onderwijssector en de invloeden van (de afdeling) marketing. Ervaringsdeskundigen Gerard Duursma en Marco Derksen, beiden marketeer en (digitaal) strategisch actief in het onderwijs, vertellen wat zij zien veranderen in het onderwijs.

Met online colleges als “Waarom wint een sprookje het altijd van argumenten?” en “Hoe zien de ontelbare atomen waaruit wij bestaan eruit?” maakt de Universiteit van Nederland wetenschap voor iedereen gratis toegankelijk. Maar ook andere innovatieve onderwijsinitiatieven, zoals de eerste HBO-MOOC’s (massive open online courses), big data in het onderwijs en een marketingevenement van Canon Nederland dat aansluit op veel van deze innovatieve onderwerpen.

Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts.nl. Lees verder.

 

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s