Hoe je met chocolade eten de wereld verbetert
“100% slaafvrije chocolade voor de gehele industrie. Dat is onze why. Wij zijn ‘crazy about chocolate’, maar ook ‘serious about people’ en vastbesloten om chocolade te veranderen en anderen te inspireren om ook hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.” Zo. Dat statement staat. Nicole van de Velde is er heel duidelijk over in het interview dat ik met haar had. Het moet anders. Beter! Eerlijker, duurzamer, bewuster. Niet alleen bij Tony’s Chocolonely, maar in de gehele chocolade-industrie. Ze vertelt over de belofte om de wereld te verbeteren, die steeds een stukje meer werkelijkheid wordt. Dat dat niet wazig en wollig is, bewijzen ze met hun ‘no nonsense‘-aanpak. De aanleiding voor dit interview: de nominatie voor Tony’s Chocolonely in de categorie MarketingNext voor de NIMA Awards, die 16 januari a.s. worden uitgereikt. Centraal in deze categorie staat dat de winnaar heeft laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Met een gemiddelde omzetgroei van 95 procent in de afgelopen 3 jaar lijkt dit criterium ruimschoots in the pocket. Maar hoe doet dit relatief kleine en ‘onbekende’ merk dat dan en vooral waarom? Helaas voor mij niet met Willy Wonka-achtige taferelen. Alhoewel…
Dit blog is te gepubliceerd op Marketingfacts.nl. Klik hier om verder te lezen.