Edwin Vlems: inbound marketing als klantenmagneet


Edwin VlemsBe who you are and say what you want, because those who matter don’t mind, and those who mind don’t matter.‘ – Dr. Seuss.

Dat is de lijfspreuk van Edwin Vlems. Edwin is relaxt bezig met indirecte marketing. Al 15 jaar is hij marketingmanager van metaalgroothandel MCB en sinds kort houdt hij zich ook in B2B als adviseur bezig met inbound marketing, contentmarketing en social media. Hij spreekt en schrijft er graag en vaak over. Hij verkondigt zijn inboundmarketinggeloof dan ook bijna als een predikant. Al doet hij dat uiteraard op zijn eigen bescheiden inboundwijze. Niet door te ‘spammen’ of te storen. Zijn eerste boek heet niet voor niets: ‘Real Inbound Marketing, jij vond dit boek’. Dat is waar inbound marketing om draait: hoe word je (online) een klantenmagneet en hoe word je gevonden? Het liefst door in dialoog te komen en je kennis te delen. Je medewerkers worden ‘thought leaders’ en je voegt waarde toe.

Zijn tweede boek over contentmarketing ligt bij de uitgever en zijn derde boek over ‘verandering’ is in de maak. Want dat is het belangrijkste doel van deze veelzijdige en misschien zelfs paradoxale marketeer: “marketing veranderen”, maar niet om het veranderen.

Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts.nl. Lees hier verder

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s