De menselijke factor is cruciaal bij het succesvol vermarkten van innovaties


Wat je gemist hebt tijdens het innoMarketing Congres 2014

large_5016775438_innovation

Innovatieve producten en diensten succesvol vermarkten is niet vanzelfsprekend. In een regio als Eindhoven, waar (technische) innovaties elkaar in hoog tempo opvolgen, neemt dit belang toe. Een van de meest bekende voorbeelden hoe het mis kan gaan is het Video 2000-systeem van Philips. Technisch superieur, maar het systeem redde het helaas niet, omdat de marketingstrategie te wensen overliet. (Oké, en ook omdat er amper pornocontent voor beschikbaar was.) Tijdens de 3e editie van het innoMarketing Congres – dat dinsdag 18 november jl. georganiseerd werd op de slimste vierkante kilometer van Nederland, nl. de High Tech Campus in Eindhoven – ontmoetten techniek en marketing elkaar. Dat een goede samenwerking van juist die twee partijen zakelijk onmisbaar gaat worden, werd door diverse sprekers onderschreven. Want waarmee heeft congrespartner TU/e het afgelopen jaar de meeste publiciteit vergaard? Met de organisatie van de Robocup en met Stella, een op zonneënergie aangedreven personenauto. De menselijke factor is cruciaal bij het succesvol vermarkten.

Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts.nl. Lees verder

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s