“As marketers, we should be changing the mantra from ‘always be closing’, to ‘always be helping” – Jonathan Lister, Linkedin

shutterstock_171744125 (Large)

Je onderscheiden ten opzichte van je concurrent wordt steeds lastiger. De meerwaarde voor je klant zit vaak in de mate van je klantgerichtheid. Ken je hem echt, bied je hem wat hij vraagt of nodig heeft en heb je dat zelfs al door, voor hij er om vraagt? Boerenverstand? Allemaal open deuren? Misschien wel. Maar dat dit voor veel bedrijven écht een zeer actueel thema is, blijkt uit onderzoek van Berenschot: 45 procent van de marketeers noemde het centraal stellen van de klant zelfs als belangrijkste opgave voor 2014. 77 procent van de CMO’s vindt het leveren van een goede customer experience belangrijk, al vindt slechts 62 procent dat ze dit al goed doen. Canon en spotONvision gingen daarom samen op expeditie. Blijkbaar worstelen veel marketeers met dit onderwerp, vandaar de vraag: wat is customer centricity eigenlijk precies? In deze blog het antwoord op deze vraag. En meer. Uiteraard.

Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts.nl. Lees verder