HelloFresh: klantgerichtheid 3.0 met een nieuw gezond recept


hellofreshIn 2015 kookt minimaal 1 procent van de Nederlandse huishoudens met HelloFresh. Dat is het  ambitieuze doel van de startup, die pas twee jaar geleden opgericht is. Al lijkt 2 of 3 procent ook haalbaar. Wat ze precies doen? Hun duizenden klanten wekelijks thuis onbezorgd laten genieten van gezond eten. Van vers bereide maaltijden, waarvan alle ingrediënten wekelijks geportioneerd bij je thuis worden bezorgd. Op een moment dat het jou uitkomt: desnoods op zondagavond. En uiteraard zo duurzaam mogelijk, met lokale producten en maaltijden die geïnspireerd worden door het seizoen. En het verpakkingsmateriaal kan desgewenst met de koerier mee terug.

Harde cijfers over hun resultaten geven ze helaas niet prijs, maar dat ze duizenden huishoudens alleen al in Nederland bedienen is duidelijk. Wel wil CMO Derk van Wingerden best kwijt hoe ver zij klantgerichtheid doorvoeren. En dat hij vooral bezig is met acquisitie, retentie, win-back en nieuwe initiatieven. In dit interview, dat ik samen met Olaf Ouwerkerk deed, gunt Derk ons een kijkje in de keuken.

Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts.nl

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s