Marketinginstrument ‘oranjekoorts’: wat levert het op?


oranjekoorts_blogMFScoren met ‘Oranje’: voetbal als innovatief marketinginstrument

Het WK blijkt een lucratief moment voor veel bedrijven. De oranjegekte wordt met beide handen aangegrepen om extra abonnementen te slijten, meer verkoelende drankjes af te zetten en de meest bijzondere oranje items ons land in te slingeren. Voetbal verbroedert, maar maakt ook iets in ons los waarvan we vaak niet wisten dat we het in ons hadden. Het zorgt er in ieder geval voor dat onze huishoudens gewild of ongewild langzaam oranje kleuren. Tijdens de themasessie ‘Voetbal als innovatief marketinginstrument’, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM) waren zo’n 200 marketeers te gast bij de KNVB in Zeist. In de Johan Cruyff-zaal werden ‘oranje-ontboezemingen’ gedaan en de keuzes achter enkele ‘oranjecases’ toegelicht. Voetbal is emotie en daarop inspringen, is scoren. Nu maar hopen dat ‘onze’ jongens dat laatste ook doen dit WK!

Deze blog verscheen eerder op Marketingfacts.nl Lees verder

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s