Workshop | Zakelijk Bloggen: wat levert het je op?
Er zijn heel veel manieren om je product of dienst onder de aandacht te brengen. Of het slim en zinvol is om bloggen in te zetten voor producten uit de supermarkt: ik denk het niet. Maar bij goederen of diensten die wat meer moeite kosten om ze aan te schaffen of waarover de koper onzeker is of het wel is wat hij zoekt (zeker binnen B2B), kan kennis delen in blogvorm perfect helpen.
De resultaten
Het feit dat meer dan 70% van de aankopen online begint en dat het dus minimaal handig is als je daar goed gevonden wordt, versterkt die overtuiging. Maar er zitten nog veel meer voordelen aan bloggen. Je trekt meer bezoekers naar je website, die daar meteen vinden wat ze zoeken. Door de lage kosten die bloggen met zich meebrengt, het kost je alleen tijd, kun je besparen op je marketingbudget. Oké, het kost dus wél tijd en zeker in het begin is het even zoeken naar wat werkt en wat niet, maar de investering is duurzaam, want je blog is ook na maanden of jaren nog te vinden online. Kun je dat ook zeggen van je advertenties?
Bij Berkvens Deursystemen zorgde 1 blog voor een overeenkomst met een nieuwe klant om samen een nieuw concept te ontwikkelen. Deze klant wist nog niet dat Berkvens die specifieke kennis bezat en door het lezen van de blog was hij inhoudelijk meteen helemaal op de hoogte. Het sloot toevallig perfect aan bij zijn eigen visie. Slaagt dit nieuwe concept, waar alle vertrouwen in is, dan levert dit naast een prettige samenwerking vele te produceren deuren op in de toekomst. Win win!
Niet alleen extern levert het mooie resultaten op. Zeker ook binnen je organisatie draagt het positief bij.
Bloggen is leuk!
Het meest onderschatte voordeel van bloggen vind ik persoonlijk het plezier dat je er aan beleeft. Want hoe leuk is het als je blog goed gelezen wordt, je complimenten krijgt over de kennis en expertise die je deelt en je hierdoor na verloop van tijd automatisch (ja, dat gaat echt vanzelf) als kennisleider gezien wordt, omdat je gevonden wordt. Daardoor kun je sneller in gesprek komen ‘op de inhoud’ en wordt de kans op een duurzame verbinding vergroot. Plus het gevoel waarde toe te kunnen aan het verkoopproces geeft ook veel voldoening.
Zelf aan de slag?!
Op woensdag 21 oktober geef ik van 09.00 tot 12.00 uur een workshop Zakelijk Bloggen in het Parktheater in Eindhoven (Seats2Meet). Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. (max. 8 deelnemers)
De investering is 145 euro (excl. BTW) en na deze ochtend weet je precies hoe bloggen voor jou(w organisatie) kan werken en heb je de aanzet gemaakt tot je eerste blog. Uiteraard help ik je ook na de workshop nog met het redigeren van je blog en desgewenst bepalen we samen het juiste platform om je kennis te delen.
Lijkt het je wat? Bel me 06-24899200 of mail me mariekeheesakkers@gmail.com om je aan te melden.