Inbound marketing in de praktijk: hoe pak je het aan?


First stepsVoor wie nog niet bekend is met inbound marketing: in deze blog twee praktijkvoorbeelden. Inbound marketing is een ‘pull strategie’: je trekt klanten naar je toe. Inbound marketing krijgt steeds meer aandacht. Gelukkig maar, want dit ‘tegengeluid op een hoop herrie maken’ over hoe goed je bent, verdient dat ook. Je zorgt ervoor dat klanten niet ‘gestoord’ worden, maar dat zij jou als verkopende partij zelf vinden (vooral online, maar ook offline), omdat je aanbiedt waar zij naar op zoek zijn. En dat het wat langer duurt, voordat inbound marketing dezelfde bekendheid heeft als haar luidruchtige stiefzus ‘outbound’, is niet meer dan logisch. Ze schreeuwt zelf namelijk niet van de daken hoe goed ze is.
Maar het blijft lastig: hoe vind je de juiste balans tussen onder de aandacht brengen en ‘spammen’? Wanneer ben je relevant en interessant, op welk moment en op welke plaats? En het liefst ben je ook nog plezant en persoonlijk, zo leerde Debbie Bernasco me laatst. De scheidslijn is soms best lastig te bepalen. De ontvanger bepaalt of de boodschap zo overkomt natuurlijk. Dus met je beste bescheiden bedoelingen, overschrijd je misschien onbewust grenzen van wat als spam wordt ervaren en wat niet. Hoe zet jij je eerste stappen op weg naar inbound marketing?

Deze blog verscheen eerder op Inbound Industry. Lees verder.

Advertenties

Geef je reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s