MarketingOnline vroeg me naar mijn merkvoorkeuren en dat was lastiger dan ik dacht.

MarketingOnline_Merkportret_april2015

Met welk merk sta je iedere ochtend op?

Dat zijn er drie: met Zwitsal voor onder de douche, Clinique voor mijn huidverzorging en Prodent tandpasta. Na die drie merken lach ik fris en fruitig de dag tegenmoet.

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?

Fred de la Bretonière. Mijn tas van dat merk is mijn lifeline. Je kunt er trouwens een week uit leven met het hele gezin. Maar zonder mijn Sony Xperia Z2 ga ik de deur niet uit en ook van een groot glas Twinings Earl Grey thee ’s ochtends, word ik erg blij.

In welk merk kunnen ze je uittekenen?

Esprit. Mijn favoriete outfit bestaat uit één van hun spijkerbroeken gecombineerd met o.a. een zakelijk jasje en hakken.

Welk merk brengt je van A naar B?

In mijn hoofd is dat een Volvo V60 plug-in hybride (zucht..), maar in de praktijk stap ik in mijn 16 jaar oude Ford Focus station. Die vervoert mij overigens meer dan prima van A naar overal en biedt een zee van ruimte aan kinderen, hockeyspullen, boodschappen en de jaarlijkse kerstboom met kluit.

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?

Al meer dan de helft van mijn leven deel ik het bed met mijn vriend Misha. We slapen heerlijk onder onze Vandyck dekbedovertrekken van superzacht satijnkatoen.

Welk merk heeft je leven gered?

Tony’s Chocolonely, al meerdere keren. Vooral de caramel-zeezout variant. “All you need is love, but a little chocolate now and then, doesn’t hurt”.

Wat is voor jou op dit moment het inspirerendste merk?

Dat zijn B2B-merken, waarvan ik de marketeers persoonlijk ken. Vooral de mensen achter de merken inspireren me met hun marketingaanpak. Als consument volg ik weinig merken op de voet.

Met welk merk wil je niet gezien worden?

Crocs en Uggs. Dat heeft geen toelichting nodig, toch?

Welk merk is jouw guilty pleasure?

M&M’s, maar alleen in de ‘peanutbutter’ uitvoering. Gelukkig niet te koop in Nederland.

Welk merk is jouw geheime wapen?

Chanel. Met hun mascara op mijn wimpers kijk ik iedere dag positief en enthousiast de wereld in. Oh, maar dat lukt alleen als ik mijn Ray Ban bril opgezet heb overigens. Anders zie ik geen steek.

Welk merk had nooit mogen bestaan?

Wat een lastige vraag… Dan ga ik toch weer voor Crocs. Vooral hun mannenlijn. Kansloos.

Van welk merk kun je alleen maar dromen?

Van het Four Seasons hotel in mijn favoriete stad New York. Hun ‘Ty Warner Penthouse Suite’ hoort tot de meest luxueuze ter wereld. Zo’n belachelijk duur nachtje (32.000 euro) met fabuleus uitzicht over Manhattan en eigen ‘zen-garden’ lijkt me wel wat. Maar ook van een sfeervol merkloos hutje op de hei kan ik intens genieten.

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?

Van ieder merk dat nog volop bezig is met het lastigvallen van mensen, in plaats van het zijn van wat de klant interessant vindt. En van alle merken die niet weten waarom ze doen wat ze doen.

Welk verdwenen merk mag in de reprise?

Zo oud ben ik nou ook weer niet, haha. En ik kijk liever vooruit dan achteruit, dus deze sla ik even over.

Wat is je favoriete slogan?

Afgezaagd misschien, maar dat is absoluut Just do it! Als je ergens sterk in gelooft, dan DOE het. Onderzoek het niet eerst tot achter de komma, maar probeer het gewoon. Sluit mooi aan bij mijn motto: ‘nothing great has ever been achieved without enthusiasm!’

Als jij een merk zou zijn, hoe zou je dat omschrijven?

Als groot voorstander van inbound marketing laat ik dat liever door anderen zeggen dan dat ik het zelf roeptoeter. Een rondje ‘langs de velden’ leverde het volgende op:

Oprechte, gezellige en gepassioneerde marketingvrouw. Hoge mate van aanstekelijke positiviteit, zorgzaam, betrouwbaar en erg enthousiast.

Dus dat.